Julhelgen.

Julhelgen är nästan över.. Eller det kanske den redan är? Jag har ingen större koll, haha.

Xoxie har skött sig med bravur och varit helt fantastisk hela julen. Julafton spenderades först hos min morfar där det var både massa barn och främmande människor. Och det kunde verkligen inte gått bättre för Xoxie. Barnen hängde och klängde på henne (övervakat självklart så det inte gick för vilt till), försökte sätta på henne tomteluvor och skägg och hon satt där så snällt och lät dom gjöra precis vad dom ville utan att säga ett knyst.

Framåt eftermiddagen/kvällen gick vi över till min mormor och åt middag där, där hemma blev det så sent så vi bestämde oss för att sova över. Vilket inte heller kunde gått bättre.

Både min mormor och morfar bor mitt på Söder inne i stan. Och det var absolut inga prblem för fröken - som annars kan vara lite kinkig med vart hon ska göra sina behov, att nu göra dom i närmsta park och mitt på Mariatorget - där hon även sprang lös och busade. Kom som ett skott på inkallning och jag stog mest i chocktillstånd. Tänk va stolt och gla' man blir när all träning och tid man lägger ner på sina kära fyrbenta - äntligen visar resultat!

Igår kom Mixa hit, och sov här inatt och ska åka hem ikväll. Xoxie är väldans nöjd med att ha en kompis här - men det är viktigt att Mixa ska veta att soffan.. Den är minsann Xoxies (tror hon ja..)!


Strax ska vi ta en sväng på IKEA, köpa mera ljus och annat "nödvändigt" och vem vet - kanske hittar jag nått otroligt fynd som kan användas till träning eller annat!

Hoppas att ni alla haft en riktigt mysig jul - och att era fyrbenta fått lika mycket julskinka som Xoxie ;)




Bjussar på en bebis bild på min kära Schäferpärla :')

Kommentarer
Postat av: mmautildah

Fin blogg :)

2010-12-30 @ 14:37:00
URL: http://mmautildah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0