Knas i bollen.

Ja, rubriken beskriver min Schäferpärla ganska bra just nu!
Hon är tokig, knasig o energin nästan sprutar ut genom dom där stooora söta öronen :)

Mitt hjärta slår dubbla slag och nästan exploderar av kärlek när jag ser hur otroligt bra hon hämtar sig, och hur pigg och gla' hon är trots att hon har fullt med stygn både på in och utsidan av sin söta mage!

Men ja, som sagt är hon ju så galet pigg att vi alla bara skrattar och tittar glatt på henne!

Förstår inte ens hur hon orkar lyfta på sitt söta huvud.. En annan, om man hade genomgått en likvärdig operation.. Hade ju varit sängliggandes i veckor.. Men inte våra kära fyrbenta inte!

Hur som helst, skrev en liten status på Facebook.. (Där ni för övrigt kan lägga till mig, Sophie Nordström) där jag efterfrågade tips på hjärngympa UTAN att fröken ska röra på sig.. Så kom med aaalla tips och ideer ni har.. Allt tas emot med glädje! :)

Ja, för jag vet faktsikt att ni är skrämmande många (i mina ögon) som kikar in här nästan dagligen.. Vilka ÄR ni 50-60pers som kikar in här? =D



Ah, typ sådär knasig som hon ser ut på bilden ovan.. Är hela Xoxie just nu!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag har lärt Ben att rita :o Testa det med Xoxie? :D

2010-12-09 @ 22:27:10
URL: http://www.herdingdogs.se
Postat av: Nicolina

Jag brukar kika in här lite då och då för att läsa lite ; )

Så nu vet du iaf 1 person... haha!

2010-12-09 @ 22:47:31
Postat av: Linnéa & gänget

När min BC har sina dåliga dagar brukar jag ta tre eller fyra plastmuggar och lägga upp och ner med en godis under en utav dem, så hunden får söka reda på godisen :)

Brukar även ta en tom toalettrulle och fylla med godis och "knövla" ihop sidorna ordentligt på och lägga framför henne så hon kan ligga och plocka lite :)

2010-12-10 @ 10:00:48
URL: http://bootcampdogs.wordpress.com/
Postat av: Paulina

Det finns ju massa trick med tassar, huvud, mun osv. som hon inte behöver vara mer än lite aktiv för att kunna utföra.. Och i lydnaden har du ju också en massa "långsamma" moment som eran roliga apportbock ;) mm..

Och ja, sökövningar! "Hemma utbilda" henne till special sökhund.. ;) där är det bara nosen som är aktiv(till en början) :)

Lycka till! Finns massa roliga små saker att pyssla med! Lär henne att lipa ;)

2010-12-10 @ 17:22:54
URL: http://tulletass.weebly.com/
Postat av: Ph

Brukar kika in och läsa lite till och från :D

2010-12-13 @ 18:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0