Ingångar.

För att liva upp bloggen lite..


Kommentarer
Postat av: Paulina

Vad duktiga ni är! :)



Om du ville ha lite kritik ;) .. Jag skulle vara ännu mer noggran med att bara belöna 10 poängaren, När hon sätter sig snett/för långt bak, om du nu är 100% säker på att hon vet positionen, så skulle jag helt utesluta belöning vid "fel beteenden" och ge henne en ny chans. Om det grundar sig på att hon inte vet positionen till 100% skulle jag fortfarande inte belöna "fel beteenden", trots att det är i närheten av det rätta beteendet i det här fallet, utan istället göra om och vara tydligare med vart man vill ha hunden. När hon sätter sig snett, skulle jag belöna utanför henne.

En annan sak, akta dig lite för att ta ett steg fram när hon sätter sig lite fel.. för det första blir det ett dubbelkomando och för det andra kan det få henne att felkoppla beteendet till att t.ex. "vänta" på att du tar ett steg fram.



Annars tycker jag att ni jobbar jätte bra! :)

2011-01-30 @ 02:20:21
URL: http://tulletass.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0