Träningstrött.

Japp, det är vad jag har varit i ett par dagar. Har inte haft varken lusten, orken eller suget efter att träna.. Tyvärr.
Känns som om hundvärlden bara blir mer o mer negativ. Mindre pepp o mer kritik.
Kanske är det bara jag som upplever det så, vem vet. Men detta har gjort mig att inte ha lusten att träna.

Men jag gör det endå, mest kanske för att övertala mig själv om att jag faktiskt tycker att det är rolig?!
Om vi ska se det ut den vinkeln nu, så är tricket "FY!" nästan helt befäst. Och apporten tar hon upp själv och håller nån sekund eller två, utan tugg eller rullning med tungan! Så visst går det framåt :)

Vet att jag kommer komma tillbaka till mitt vanliga jag inom kort. Men just nu är det otroligt mycket på familjefronten som tar nästan all min energi och bara kastar iväg den.

Som substitut för träningen tar vi långa mysiga promenader, leker, busar o umgås med folk vi älskar och bryr oss om.
En av dom är min andra halva och storasystern jag aldrig fick - Elin, vars hundar är här nu och ska va här två-tre dagar. Mikksen, hennes Pumi fick sig en rejäl makeover ikväll. Resultatet? Det får ni här..



På juldagen kom Mixa hit och sov en natt. Uppskattat från allas håll - henne hade jag saknat!
Ungefär såhär såg det dygnet ut mest heeela tiden:



Ja, en annan sak jag glömt visa är väl typ det första tricket jag lärde Xoxie när hon kom. Nämligen att titta åt vänster.
Nu håller vi på med att hon ska titta åt höger, men det är lite knepigt för lilla Schäferhjärnan att skilja på vad som är vad. Så vi tar det i lugn o ro!
Hur tricket vänster ser ut, kan ni se här:




Jaja, vi får se när vi hörs igen! Skriver när jag har lite mera o berätta, eller nått åt det hållet :)

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Matilda o Eboni

Heej!

Vad kul att du kikar in hos hos! Jag kikar oxå in här då och då och din förra BC var så otroligt söt=)

Lycka till med schäfertösen din (jag blir med schäfer under 1 år i Maj) och ha ett undebart 2011!



2011-01-05 @ 12:55:15
URL: http://www.agilityeboni.wordpress.com
Postat av: Emma, Hicka och Judith

Kan du inte dela med dig av ett inlägg om hur du gjorde för att få till apporteringen? Det finns säkert många som vill läsa om det :)

2011-01-09 @ 16:08:32
URL: http://bruksschafrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0